Poradnik modelarza: Jak malować farbami modelarskimi

Poradnik modelarza: Jak malować farbami modelarskimi

Chcesz zająć się modelarstwem, kupujesz model, składasz go, poświęcasz na to wiele wolnego czasu, podoba Ci się to i pasjonuje Cię. Być może nawet uczysz tego hobby swoich najbliższych. Bez wątpienia jest to jedno z ciekawszych zajęć w wolnym czasie. Jednak samo wykonanie modelu to nie wszystko. Aby naprawdę był skończony i jak najdoskonalej odzwierciedlał  rzeczywisty przedmiot, musi zostać pomalowany.

 

To od farb w dużej mierze zależy wygląd naszego modelu. Możemy pomalować go tak, aby wyglądał na zabawkę, a możemy pokazać go jako model idealny , który odzwierciedla wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły. Do dyspozycji posiadamy trzy rodzaje farb. Pierwsze z nich to farby na bazie rozpuszczalnika olejnego, najpopularniejszym jest Humbrole. Innym rodzajem są  farby akrylowe, np. Tamiya lub Gunze. Trzecim rodzajem są farby akrylowo-winylowe. Które z nich są najlepsze? Bez wątpienia te ostatnie – nie posiadają nieprzyjemnego, ostrego zapachu. Zaliczamy do nich zazwyczaj farby włoskich producentów, np. Lifecolor.

 

Malowanie rozpoczynamy od dokładnego przygotowania powierzchni, która musi zostać oczyszczona z pyłu oraz tłuszczu. Następnie pokrywamy ją podkładem. Malując nie musimy używać całej farby, warto jej część przenieść do innego pojemniczka. Farbę przed malowaniem należy bardzo dokładnie rozmieszać. Do wyboru mamy także trzy różne techniki; malowanie pędzlem, malowanie z butli w sprayu oraz malowanie aerografem. Wybór sposobu to kwestia dość indywidualna, warto jednak zwrócić uwagę, że do modeli plastikowych wybierany jest najczęściej aerograf.

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Warning: Unknown: failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Warning: Unknown: failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/home/php55.php' (include_path='.:/usr/local/php-55/lib/php') in Unknown on line 0